Uttjatat? Nej, klassiskt!

Okej, det är midsommar i morgon. Det är varmt, solen skiner (än så länge) och jag känner att något klassiskt passar bra just nu. Inte klassiskt som i Mozart eller Beethoven, utan klassiskt som i lite gammal hederlig Ted Gärdestad. Jag inser att förmodligen varenda grankotte där ute redan hört låtar som Jag vill ha en egen måne och Himlen är oskyldigt blå; antingen orginalversionerna eller sjungna av barnkörer på diverse skolavslutningar eller liknande. Men vad man än har för tankar om Ted Gärdestad så hör hans låtar ändå till den svenska sommaren precis som sill och färskpotatis (eller nästan i alla fall). Samlingsalbumet Sol, vind och vatten har samlat det bästa från Gärdestads karriär med låtar som fortfarande håller efter alla dessa år. Min personliga favorit är den härliga Oh, vilken härlig da’. Med det här önskar jag alla en trevlig midsommar! Vi får bara hoppas på fortsatt bra väder… //Adam

1 Response so far »

  1. 1

    Anna Teichter said,

    Håller helt med. 🙂 Jag äger inte så många skivor men jag har en samlingsskiva med Ted. Det bara måste man ju ha. Ibland får jag ett ”Tedsug” och då vrider jag upp, stereon. 🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lämna en kommentar